Ceramizer CB-C Do Skrzyń Biegów i Mostów w Ciężarowych
CB-C
Indeks katalogowy: Cer000006
- Dostępność: Dostępne ( 2 szt. )
- Dostawa: od 12,99 zł (ORLEN Paczka)
- Pojemność:
- Producent:
- Waga opakowania [kg]:
- 0,1
Opis
Ceramizer CB-C - zasady stosowania w skrzyniach biegów oraz tylnych mostach samochodów ciężarowych
Najwyższą efektywność w stosowaniu ceramizera®, uzyskuje się przestrzegając ściśle zaleceń i instrukcji.
- Technologia jest przeznaczona do zabezpieczenia nowych i regeneracji zużytych, ale nieuszkodzonych mechanizmów.
- Można stosować z każdym rodzajem oleju przekładniowego i stosować do wszystkich rodzajów przekładni i reduktorów.
- Zaniżona doza Ceramizera® nie przyniesie oczekiwanych rezultatów obróbki.
- Zawyżona (np. 2 razy większa) doza Ceramizera® nie powoduje żadnych skutków ubocznych jedynie wydłuża się czas trwania obróbki.
- W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z prze- myciem mechanizmu przed zastosowaniem Ceramizera®, inaczej skuteczność ceramizacji będzie zmniejszona a czas obróbki wydłuży się.
- Trwałość wytworzonej powłoki ceramicznej wynosi w zależności od warunków pracy urządzenia do 2 lat (przy ciągłej pracy urządzenia w normalnych warunkach) lub do 100 tys. km prze-biegu.
- Ceramizację powierzchni przy pomocy Ceramizera® można powtarzać wielokrotnie.
- Ceramizer® można stosować do dowolnych urządzeń (również przemysłowych) po wcześniejszej konsultacji z jego producentem.
OPAKOWANIE ZAWIERA:
- Cztery dozowniki łatwo rozpuszczalnego w oleju preparatu o masie netto 4,5 g każdy
- Niniejszą instrukcję.
ZALECENIA:
- Charakterystycznym objawem początku regeneracji jest zmniejszenie szumu mechanizmu już po kilkudziesięciu kilometrach przebiegu. -W przypadku znacznego zużycia mechanizmów a w szczególności wtedy, gdy podczas regeneracji po przejechaniu 100 -200 km zauważamy nieznaczną poprawę pracy mechanizmów zaleca się podwojenie dozy ceramizera®. -W przypadku, gdy po przejechaniu 100 – 200 km nie daje się zauważyć żadna poprawa pracy mechanizmu - może to świadczyć, że dokonano błędnej oceny stanu zużycia mechanizmu lub dowodzi, że urządzenie może być uszkodzone mechanicznie.
- W przypadku zespolonych skrzyń biegów (układów napędowych) - zaleca się podwojenie dozy ceramizera®.
- W przypadku skrzyń biegów i przekładni stosowanych w sporcie motorowym i w ekstremalnych warunkach eksploatacji, zaleca się podwojenie dozy ceramizera®.
- Stosować na każdym etapie eksploatacji, najlepiej bezpośrednio przy wymianie oleju, aby jak najdłużej (do kolejnej wymiany oleju) kontynuować jazdę z ceramizerem®.
- Stosować przede wszystkim profilaktycznie, dla zabezpieczenia mechanizmów przed skutkami tarcia, przedłużając znacząco ich żywotność i czas bezawaryjnej pracy.
- W trakcie całego procesu ceramizacji (1,5 tys. km lub 25 motogodzin) nie wymieniać oleju. Olej wymienić w terminie wymiany.
- Stosować razem z ceramizerem® do paliwa i silników.
INSTRUKCJA DO SKRZYŃ BIEGÓW, TYLNYCH MOSTÓW:
- Rozgrzać olej w skrzyni biegów, tylnym moście - przejeżdżając kilka kilometrów.
- Wyłączyć silnik.
- Odkręcić korek wlewu oleju do skrzyni biegów lub korek wlewu oleju do tylnego mostu i opróżnić dozownik(i) do otworu wlewu oleju (przestrzegając wymaganego poziomu oleju). Gdy wlew oleju ma długą szyjkę, zaleca się przed zastosowaniem Ceramizera® wlać nieco oleju przez wlew, zaaplikować Ceramizer(y)® po czym ponownie wlać nieco oleju. Dzięki temu cała zawartość preparatu spłynie do układu olejenia silnika. Gdy wlew oleju jest wyposażony w sitko, zaleca się wymieszać dozę(y) Ceramizera® z niewielką ilością oleju (np. 200 ml), po czym wlać mieszaninę do otworu wlewu oleju.
- Zakręcić korek wlewu oleju.
- Przejechać jednorazowo odcinek nie mniejszy niż 10 km z prędkością do 90 km/h oraz 100 - 300 m na wstecznym biegu.
- Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 1500 km przebiegu, ale już w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju.
INSTRUKCJA DO REDUKTORÓW:
- Rozgrzać olej w reduktorze – uruchomić reduktor, na co najmniej 30 min.
- Zatrzymać reduktor.
- Odkręcić korek wlewu oleju do reduktora i opróżnić dozownik (-i) do otworu wlewu oleju (przestrzegając wymaganego poziomu oleju).
- Zakręcić korek wlewu oleju.
- Tworzenie warstwy ceramiczno-metalowej trwa jeszcze do 60 godzin pracy reduktora w normalnych warunkach eksploatacji. W tym czasie nie wymieniać oleju.
NIE STOSOWAĆ:
-
do automatycznych skrzyń biegów,
-
w sprężarkach śrubowych.
UWAGI:
-
W przypadku wcześniejszego stosowania dodatków do oleju (z molibdenem lub teflonem) zaleca się wymianę oleju z przemyciem mechanizmu przed stosowaniem ceramizera®. Inaczej skuteczność obróbki ceramizerem® będzie zmniejszona a czas ceramizacji wydłuży się.
-
W przypadku uszkodzeń mechanicznych (np. wyłamany ząb, głębokie rysy, znaczne zużycie itp.) należy naprawić usterki, po czym zastosować obróbkę ceramizerem®.
-
Ceramizer® nie regeneruje miejsc gdzie występuje tarcie gumy lub tworzyw sztucznych o metal.
BEZPIECZEŃSTWO:
- Produkt jest bezpieczny zgodnie z normą UE (91/155/EEC).
- Przechowywać w temperaturze poniżej +40 oC.
- Nie zawiera teflonu ani molibdenu.
- Chronić przed dziećmi.
BADANIA:
Skuteczność potwierdzona w testach zamieszczonych na www.ceramizer.pl.
GWARANCJA skuteczności i trwałości wytworzonej warstwy ceramiczno-metalowej przynajmniej na 100 000 km przebiegu. Po tym przebiegu zaleca się ponownie zastosować Ceramizerdo skrzyń biegów.
Cechy
Pojemność: | |
Producent: | |
Waga opakowania [kg]: |
|
Zapytaj o produkt
Koszty dostawy
Kurier : | od 19,99 zł |
Odbiór w sklepie Oil Spa : | od 0,00 zł |
ORLEN Paczka : | od 12,99 zł |