Xado Atomic Oil Rally Sport 10W60 SL/CF 1L
Atomic Oil
Indeks katalogowy: Xad000150
Opis
Syntetyczny wielosezonowy olej o najwyższych parametrach eksploatacyjnych, rekomendowany dla sportu wyczynowego. Idealnie odpowiada dzisiejszym wielozaworowym silnikom uzbrojonych w turbosprężarkę oraz intercooler. Wyprodukowano na bazie kompleksu olejów syntetycznych posiadających polialfaolefiny (PAO) i wyróżnia się wysoką stabilnością przy znacznych obciążeniach. Przewyższa wymagania norm międzynarodowych i producentów pojazdów. Niezastąpione dla lubiących sportowy styl jazdy a jeszcze udział rewitalizanta dodatkowo zabezpiecza przed zużyciem przy ostrym przyśpieszaniu oraz długiej jazdy na maksymalnych obciążeniach. Opracowany specjalnie dla autorally, jazdy na torach i inne. Posiada rekordowo niskie parowanie i dzięki temu – minimalnym ubytkom na „spalanie”.
Olej bazowy: polialfaolefiny (PAO) otrzymane z komponentów ropy naftowej szelfu Morza Północnego. Specjalny pakiet jakościowych dodatków i zawierający zatomizowany rewitalizant XADO.
SPECYFIKACJA:
Wyróżnienie olejów silnikowych według lepkości z wykorzystaniem norm, rozpracowanych Amerykańskim Towarzystwem Inżynierów Samochodowych (SAE — Society of Automotive Engineers) zaczęło się na początku XX wieku. Działająca dziś specyfikacja SAE J 300 dotycząca lepkości olejów została wprowadzona w grudniu 1999 roku. Ta specyfikacja jest wykorzystana w całym świecie zarówno przez producentów olejów jak i producentów samochodowych. Specyfikacja przewiduje oznaczenie olejów w zależności od ich lepkości przy niskich temperaturach (rozruch silnika chłodnego) i wysokich (roboczych) temperaturach.
Specyfikacja SAE J 300 ustala wymagania dla lepkości „zimowych” (SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W) i „letnich” (SAE 20, 30, 40, 50, 60) olejów silnikowych. Oleje, które spełniają jednocześnie wymagania tak „letnich” jak i „zimowych” olejów, nazywają się wielosezonowymi. Zgodnie ze specyfikacją SAE J 300 są one oznaczone jako SAE 0W-30, 10W-40, 5W-50, 10W-60.
Dzięki tym oznaczeniom łatwo określić właściwości lepkościowe oleju. Im mniejsza liczba stojąca przed symbolem „W” (ang. winter — zima), tym lepiej i szybciej będzie uruchamiać się silnik przy niskich temperaturach (zob. Przypis). Tak, na przykład, na oleju 0W-30 (40) uruchomienie silnika będzie najbardziej lekkie. Im większa liczba „letniej” lepkości, tym lepsza „nośność” oleju przy temperaturze roboczej. Olej z lepkością 10W-60 wytrzymuje ekstremalne obciążenia temperaturowe autosportu i rally-rajdów.
Spełnia certyfikaty międzynarodowe:
SAE 10W-60
API SL/CF
ACEA A3/B3/B4
Zapytaj o produkt
Koszty dostawy
Paczkomaty : | od 14,99 zł |
Kurier Inpost : | od 19,99 zł |
Odbiór w sklepie Oil Spa : | od 0,00 zł |
ORLEN Paczka : | od 12,99 zł |